Így tegye válságállóvá a vállalkozását!

A mostani nehéz időket szinte minden vállalkozás megérzi. Nemcsak az erős infláció, de a forintgyengülés, a mindennapos áremelkedés és az energiaárak egekbe szökése is arra kényszerít sok vállalkozást, hogy bezárja a fizikai üzletét.

Az elmúlt időszakban rengeteg vendéglátóhely, szálláshely, üzletek és más piaci szereplő döntött úgy, hogy nem folytatja tovább. De mit tehetünk annak érdekében, hogy ne menjünk csődbe a szeretett vállalkozásunkkal?

Mikor érdemes soproni vállalkozását online térbe költöztetni?

Inkább később, mint soha, de már mondhatni tegnap is későn lett volna: vállalkozását érdemes minél előbb az online térbe helyezni. Itt ugyanis nemcsak széleskörűbb célpiac válik elérhetővé; de nagyobb eséllyel éli túl a vállalkozás a nehéz időket is. Ráadásul a költségek is a töredékére csökkennek, hiszen megszűnik a bérleti díj és a rezsi nagy része is.

  • Jellemzően termékek kereskedelmével foglalkozik?
    A mostani nehéz időkben nem biztos, hogy megéri fenntartani a boltot akkor, ha a forgalom is elenyésző. Javasolt inkább egy webshopot építtetni, hiszen a termékek az online térben is eladhatóak.
  • Szolgáltató vállalkozása van, ahol akár a fizikai jelenlét sem kifejezetten szükséges? Ilyenek például a mérnöki irodák, grafikai tervező irodák, informatikai cégek, egyéb szellemi vagy ügyfélkapcsolatot alig igénylő munkák. Ezekben az esetekben távolról; home office-ból is elvégezhető ugyanaz a feladat, ami miatt egyébként irodába járnak a cég munkatársai. Akár kisebb, készenléti irodára is válthat a vállalkozás, vagy teljesen fel is mondhatja az irodabérlést; az online térben is ugyanúgy tud érvényesülni a szolgáltatás.
  • Vendéglátóhelye van és nem szeretné bezárni?
    Ebben az esetben az ügyfélszerzéshez feltétlenül szükséges a marketing erősítése. Mi az amit online és offline is szükséges megtenni a vállalkozás fennmaradásának érdekében?

A marketing szerepe a vállalkozások életében

Amennyiben a vállalkozás online formában folytatja tovább a tevékenységét, úgy fontos kiemelni a marketinget is. Enélkül ugyanis nem lehet olyan sikeres az üzlet; ráadásul a megfelelő stratégiával akár többszörösére növekedhet a cég és a bevétel is.

A marketing szerepe a vállalkozások életében

Igyekezzen jó véleményt kialakítani a szolgáltatásairól vagy termékeiről, hiszen hatalmas húzóerőnek számítanak az erős ügyfélvélemények. Minél több pozitív tapasztalat van ugyanis, annál inkább felépíthető a bizalom a leendő ügyfelekben, vendégekben. A színvonal fenntartásával, különféle kedvezményekkel, akciókkal és nyereményjátékok kommunikálásával pedig az eddig elért és elégedett ügyfelek és vendégek is megtarthatóak!

A marketingben fontos szerepet játszik a megfelelő csatornán történő, a célközönség számára kialakított kommunikáció is. Hiába szeretne egy teljesítményalapú sportközpontot ajánlani az idősebb, esetleg betegebb embereknek: nem ők lesznek a célközönség.

Érdemes tehát kialakítani a célpiachoz köthető kommunikációt azokon a csatornákon, ahol a leendő ügyfelek jellemzően megtalálhatóak. Itt pedig ajánlott folyamatosan kommunikálni a bizalom megszerzése és megtartása miatt, hiszen így konvertálhatóak vásárlókká az érdeklődők. A marketing csatornák palettája igazán széles: weboldal, hírlevél, Facebook, Instagram, LinkedIn, Youtube videók, Google Business.

Akár az osztrák piacra is kiléphet!

Szeretné vállalkozását bővíteni az osztrák piacra, de nem tudja, hogyan kezdjen neki? Ne aggódjon, mi szívesen elkészítjük német nyelvű, keresőoptimalizált weboldalát, mellyel már az osztrák piacon is megtalálják leendő ügyfelei!

Segítségre lenne szüksége a marketingben? Felépíttetné profi üzleti weboldalát? Vegye fel velünk a kapcsolatot!
Már nálunk is elérhető a SopronCard kedvezmény!

Kérjen díjmentes online konzultációt!

Scroll to Top